2017. március 15., szerda

Gyermekeink tiszteljenek minket, s tisztelettudóan érintkezzenek embertársaikkal is! Add meg Urunk!



Gyermekeink tiszteljenek minket, s tisztelettudóan érintkezzenek embertársaikkal is!
Add meg Urunk!


A mai liturgia az evangéliumból azt emeli ki, amit Jézus magáról mond: „Az Emberfia nem azért jött, hogy neki szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon mindenkinek.”
De, tegyük fel magunknak a kérdést, hogy miért mondja ezt Jézus, nekem? Mert hiszen vallom, hogy Jézus szavai személyes, ma nekem, engem megszólító szavak. Megváltásomra irányuló, tanító szavak! Bennem hangzó szavakká akarnak válni Jézus szavai!
Jézus, önmagával példálódzik. De, ha példa, akkor valamire utalás. Éppen ezért az ezt megelőző mondat fényében kell hallgatnom, hogy nekem, számomra, engem alakító szavakká legyenek szavai!
A nagyságot, a személy önértékelését, Jézus a szolgálattal kapcsolja össze. Értem a szolgálat szó itteni jelentését? Hogy megértsem, lesz szükségem Jézus példájára.
Hogy ismertem meg Jézust, milyennek tekintem az Ő szolgálatát?
Jézus, amikor bárkivel is beszél, vagy eggyel is csodát tesz, mindig ugyanazt a szolgálatot teszi: hogy belőlünk, emberekből, emberekben, az emberekkel épüljön Isten országa. Személyes, mégis közösségre irányul a szolgálata! Na, ezt kell megtanulnunk tőle! A hitem által eljussak Istennel olyan közösségre, hogy közösségivé lehessek, és szolgálattá váljak!
Teremj bennem bőséges gyümölcsöt Istenem! Ámen


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése