2017. szeptember 13., szerda

Anyánk, ki őt holtan karjaidba vetted Könyörögj érettünk!



Anyánk, ki őt holtan karjaidba vetted 
Könyörögj érettünk!


Jézus meglátja az Emberben azt, Aki a Jó! Mert minden emberben ott van – hol egymás takarásában, hol egymás mellett, hol pedig egymással versenyezve - a jó és a rossz, egyaránt. És ez az én örökös küzdelmem, ahogy Pálé is ez volt: „aki a jót akarom tenni, azt a törvényt találom (magamban), hogy a rossz áll hozzám közel”[Róm 7,21]. De jó, hogy Isten ismeri az Embert! Jobban, mint én önmagamat, aki minduntalan azon kapom magam, hogy a rosszra vagyok képes. És Jézus, Aki a Jó, … még Ő is hárít: „Miért mondasz engem jónak? Senki sem jó, csak egyedül az Isten.” [Mk 10,18]. Még Jézus is szenvedi, megszenvedi emberségét! Érzi zsigereiben a rosszat! Nekünk fel sem tűnik, de önmaga tudja, hogy emberségében, anyagi töredékességében mennyire ott van a rossz, a rosszra való hajlam, képesség, hajlandóság!
Istenhez menekülök gyarló, és esendő emberségemmel! Mert tudom, hogy egyedül Isten az, aki látja, meglátni képes bennem azt a jóra való vágyakozásomat – mert csupán csak vágyakozom a jót tenni, a jót szolgálni – amire kimondani kész, hogy, ’mert vágyakozod a jót tenni, én, az Isten boldognak mondalak, mert én, az Isten kész vagyok, és készséges vagyok belőled kihozni, kimunkálni a jót. Csak legyél türelmes, és bírd elviselni azt, hogy te, önmagadtól, és ebben az anyagi világban még csak vágyakozhatsz rá. Én akarom, a Te Istened, hogy Boldog legyél! Én vagyok az, aki boldoggá tehetlek, én vagyok az, aki akarom, hogy tudd, és ezért alázatot vegyél magadra, és szelídséget, hogy önmagadtól, és ebben a környezetedben nem teheted magadat boldoggá. Önmagad erejéből nem érheted el a boldogságodat. Szükséged van rám, ahogy nekem is szükségem van rád!’
Nekem, az Embernek, aki képes vagyok rá, hogy alázatossá és szelíddé, megengedővé legyek Isten szándékára, meg kell tennem, ha Istennel közösségben, és Isten erejéből akarom azt a boldogságot, amit Ő tud adni nekem. Amit én, most még nem tudok felfogni sem, hát még érteni, hogy mi is az a boldogság, amit Isten tartogat a számomra!
Bizony, az új ember, aki Krisztusban lesz újjá, csupán csak hasonlóvá lehet Istenhez. Megérezni lehet képes Istennel mily jó a közösség, milyen édes lehet a boldogság! Hogy ne szűnjek meg vágyakozni utána! Ebben a hitemben és értelmemben tarts meg Istenem! Ámen 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése