2017. június 16., péntek

Jézus Szíve, minden dicséretre legméltóbb Szív, Irgalmazz nekünk!



Jézus Szíve, minden dicséretre legméltóbb Szív, 
Irgalmazz nekünk!


Csak Isten van, és általa én vagyok. Ebben az összefüggésben, kapcsolatban, szövetségben van minden más. Aki, és ami van! A Van, a valóságom, ha nem ebből az összefüggésből születik, fejlődik, bontakozik ki, akkor félrecsúszik, eltorzul, és torzóvá lesz. Felnőttként, személyiségként, látok valamit, ami alapvető kapcsolatrendszeremet befolyásolja, zaklatja, elidegeníteni próbálja, vagy elmélyíteni. Mennyi a felelősségem, esélyem, lehetőségem rá, hogy valóságom a teljesség felé haladjon, a teljességre juthasson?
Ez attól nem egoizmus, hogy vallom, hiszem és élem, hogy minden ember ebben az Istennel személyességben létező valóságomnak a része. Attól válik azonban mégis egoizmussá, hogy a valóságom szereplőivel nem vagyok ebben a hitben egy, közös, és azonos. Itt kezd el torzulni, és torzulásra kényszeríteni engem is a valóságom.
Bizony, sokszor bizonytalan térben találjuk magunkat, és sok esetben pontosan olyankor, amikor azt reméljük, hogy jó úton haladunk. Azt állítom, hogy az elbizonytalanodásra jutásban mi magunk is ludasok vagyunk, amiért nem sugározzuk a bizonyosságot, a biztonságot, mert nem vagyunk képesek a határozottságot képviselni.
Tehát, életem és valóságom biztos pontja Isten léte, és Isten bizonyosságom. De ez nem épülhet másra, mint a hitre. Különben olyan külsőségekre vagyok kénytelen hagyatkozni, melyek tőlem függetlenül bármikor változhatnak. Mert változó a világ, a teremtett valóság, mely minden pillanatban, melyet életemnek hívok, engem is változásra késztet, és kényszeríthet. Az állandó mindenben és minden időben az Isten, az egyedüli Isten!
Jézus erre az állandóságra irányítja figyelmemet! A Lélek szemével látni, és érzékelni mindent! Az állandóságban meggyökeresedni, biztos alapra építkezni, hogy felépülhessen a magam szikla szilárd alapokon álló házam, váram, mely boldogságot termő képességgel bírhat! Része lehessen Isten országának! Segíts ebben Istenem! Ámen


  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése