2017. október 29., vasárnap

Szent Kerubok Könyörögjetek érettünk!



Szent Kerubok
Könyörögjetek érettünk!


A szavakat nem elég, ha értjük. Előbb értelmünket kell irányba állítani, hogy azt érthessük meg, amit a szavak közölni akarnak velünk! A szerint, akitől a szavak származnak!
Ha törekszem annak szavait a szerint érteni, ahogy azt Ő akarja velem megosztani, nos, az a tisztelet a személy iránt, és az a bizalom, Vele szemben!
Akarom úgy érteni és azt érteni, amit Te akarsz nekem mondani!
Ehhez, magamtól el kell távolodnom, el kell idegenednem, és azzal a másik személlyel kell közösségre lépnem! Abban a meggyőződésben kell ezt tennem, hogy Benne inkább bízhatok, Rá inkább hagyatkozhatok, mint magamra. Ezt nevezzük úgy, hogy magamat megalázom előtte, és megengedem a magam számára, hogy megszólítson, vezessen, és irányítson.
Jézus fenti szavaira értem ezt. Inkább, mint bárki más szavaira, hiszen csak Istenben lehet bizalmam, feltétlen és megkérdőjelezhetetlen! Hogy érti Ő azt a szót, hogy parancs? Mit jelent szerinte az a szó, hogy szeretet? Mit ért Ő az Isten és ember viszonyán, és mit ért az én és a felebarát viszonyán? Egyáltalán, hogyan minősít Ő engem, és miben tartja fontosnak azt, hogy én változzak? Milyennek szeretne tudni engem? Mit vár el tőlem Isten? És mit akar általam megvalósítani? Milyen üzenetet kell hordoznom, és eljuttatnom az emberekhez, akikkel közösségre hív és küld engem? De, milyen üzenetet akar Ő eljuttatni hozzám, azokon az embereken keresztül, akikkel közösségbe szólít engem?
Ezek az én kérdéseim. De képes vagyok-e a kérdéseimre meghallani és elfogadni Isten válaszát? Egyáltalán: merem felé feltenni kérdéseimet, vagy csak magamban beszélek?
Isten társas lény! Nem elégszik meg háromszemélyűségével. Ő, Az Emberrel akar társas kapcsolatban lenni! Velem akar közösségre lépni, és éppen ezért háromszemélyű.
Ahogy a gépiparban a fúró tokmány, vagy az eszterga tokmánya legalább három oldalról körbe fogva – három ponton – rögzíti a hengeres tárgyat, úgy engem is három oldalról – három személyiségével - próbál átölelni Isten. Mert a szeretet ölelő és nem összeroppantó tisztelet, béke, hatalom, bizalom, örömet okozó biztonságot teremtő erőforrás.
Segítségeddel, kegyelmeddel érthetünk csak Istenünk, Atyánk! Segíts társulnunk kegyelmi ajándékaidhoz! Ámen 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése