2014. május 29., csütörtök

2014.05.29. csütörtök



Evangelii Gaudium – az evangélium öröme!

2014.05.29. csütörtök

Minden arannyá válik

Tőke nélkül is lehet komoly eredményeket elérni.Amikor a plébániaházat építeni kezdtem, egyáltalán nem éreztem magam otthon a faluban. Nem akartam odamenni, mert az egyházüldöző rezsim három és fél évig tartott száműzetésben, és ezt az új helyet szánták számomra, de két év elmúltával el kellett gondolkodnom: Nem akartam idejönni, nem akartam itt maradni, Istenatyám idehozott, ideragasztott, valami célja van itt velem. Akkori helyzetemet utólag is így ítélem meg. Úgy érzem, hogy ugyan alig kaptam pénzt, de Uram keze is meg-megérintette az építési gondokat, és ha nem is arany, de kész mű mindig lett belőle. Amit pedig Urunk, Jézus Krisztus ajánlott hallgatóinak akkoriban:„Gyűjtsetek magatoknak kincseket a mennyben!” (Mt 6,20) nyilván ma is érvényben van. A durva tégla, a meszes habarcs, az emberpróbáló állványozás nem valami hamis aranyozást érdemel, hiszen azt tanuljuk Urunktól, hogy amit tiszta szeretetből teszünk, és nem fizetnek érte munkadíjat, azt odafenn kincsként gyűjti maga az Atya, és adja majd érte a mennyei boldogságot, nem havi bérként, nem nyugdíjként, hanem örökké tartó boldogságként. A régi világban koplaló tudósok kutatták a bölcsek kövét, amellyel aranyat csinálhatnának. A mi utunk sokkal reálisabb: naponta tesszük, amit Isten tetetni akar velünk, és cselekedeteinkből egyenesen arany és mennyei drágakövek vállnak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése