2017. augusztus 28., hétfő

Aki megadod a Szentlelket a téged kérőknek Irgalmazz nekünk!



Aki megadod a Szentlelket a téged kérőknek

Irgalmazz nekünk! 



„Jaj nektek!” Hangzik és visszhangzik Jézus szavaiban. De, kiknek üzen, kiknek szól? Mindazoknak, akik bármilyen hatalommal bírnak, Istentől, a világ felett. Ahol a világ az a teremtett valóság, mely arra való, hogy benne, az Emberrel együttműködésben, az Emberrel közösségben, az Ember cse lekvő jelenlétében megvalósuljon Isten szándéka, Isten Országa! A Szeretet Otthona.
Vajon, az Ember, ezt nem tudja megérteni, vagy nem akarja érteni? Talán, nem képes ezt megérteni? Ez utóbbi feltételezést én, az értelmemre büszke ember visszautasítom. Ha nem tudom, akkor pedig azt kellene beismernem, hogy tudatlanságban szenvedek, amit részben vagyok csak hajlandó elismerni, de mely tudáshiányt, ehhez az értéshez, Isten Szentlelke kipótol, hiszem, ezért erre nem hivatkozhatok. Marad az, hogy nem akarom érteni? Akkor, hogyan vallhatom meg azt, hogy hiszem Istent, az Ő teljességét, mindenhatóságát – még felettem is -, és örökérvényűségét, melyből való vagyok én? Akkor, végül, mégis az marad, hogy képességeimmel van baj? Nem teszek meg én, mindent azért, hogy képes legyek Istennek, velem való szándékát elfogadni? Akkor lehet, hogy szocializálódásommal van baj, kényelem szeretetemmel, melyből van világlátásom, szemléletem – mely, ebből eredően téves, töredékes, és talán kóros is! Nem szabad szüntelen a körülményekben, a rajtam kívül álló dolgokban keresnem az okokat. Nekem, magamban kell először keresni a hibát, a megfelelésre alkalmasság hiányát! Majd azt kutatni, hogy én, hogyan válhatok a jóra alkalmassá. Mikor én megteszek mindent, a tőlem telhető mindent, akkor kell a körülmények megváltoztatásának irányába elmozdulnom. Megtalálnom azt a közeget, melyben képes vagyok, lehetek a jóra. A változó én vagyok, alapvetően, nálam minden merevebb, és nehezebben változtatható. De ez nem ment fel engem a változás szüksége alól! Mert én vagyok az, aki Isten szeretetére akarok válasz lenni! Segíts engem Istenem, hogy dicsőségedet szolgálhassam, még oly töredékesen alkalmatlanul is, amilyen vagyok! Ámen


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése