Isteni
Irgalom, a Szentháromság felfoghatatlan titka
Bízunk
benned!
A mai evangéliumi részlet
is a Nikodémussal való beszélgetésből való, de még inkább az evangélista
megállapításait tartalmazza. A világosság és a sötétség, a víz és a Szentlélek
kifejezések már János evangéliumának elején is előfordulnak, amikor Keresztelő
János tanúságáról van szó. Most is vele hasonltja össze Jézust: János a földről
való volt és földiekről beszélt, vagyis a bűnbánat szükségességéről, Jézus az
égből jött, ezért égi dolgokról beszélt. Mennybemenetele után minden fölött
van, azért áraszthatja ki a Szentlelket és ígérheti meg az örök életet. Aki nem
fogadja elő őt, magára vonja Isten haragját.Jézus legyőzte a halált, legyőzte a kínt, az
elveszett reményt. Erre senki nem számított, ez semmilyen földi forgatókönyvben nem volt benne, mert a vég után semmi nem következik. Csupán Isten világában lehetséges az, hogy újra kivirult az élet. Az ami Jézussal történt nem csak rá vonatkozik, hisz a feltámadás tanúit mind bevonta ebbe az új le
hetőségbe. Minket is be akar vonni, hogyha hajlandóak vagyunk hozzá
kapcsolódni. Isten nem adja szűkösen a Szentlelket – halljuk a mai evangéliumban, és eszünkbe jutnak Jézus szavai az édesapáról, aki képes jót adni gyermekének. Aki szeret, nem méricskél. Az Atya szereti a Fiút, és mindent az Ő kezébe helyezett. Jézus kezében jó helyen vagyunk. Törekedjünk másokat is letenni ebbe a kézbe, és ehhez kérjük a Szentlélek erejét. A félénk apostolokat is bátrakká tette.
hetőségbe. Minket is be akar vonni, hogyha hajlandóak vagyunk hozzá
kapcsolódni. Isten nem adja szűkösen a Szentlelket – halljuk a mai evangéliumban, és eszünkbe jutnak Jézus szavai az édesapáról, aki képes jót adni gyermekének. Aki szeret, nem méricskél. Az Atya szereti a Fiút, és mindent az Ő kezébe helyezett. Jézus kezében jó helyen vagyunk. Törekedjünk másokat is letenni ebbe a kézbe, és ehhez kérjük a Szentlélek erejét. A félénk apostolokat is bátrakká tette.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése