2016. november 29., kedd

Kik azt a tiszteletet nem magatoktól vettétek, hanem az Istentől hivattatok, mint Áron



Kik azt a tiszteletet nem magatoktól vettétek, hanem az Istentől hivattatok, mint Áron (Hebr. 5).
Ments meg, Uram minket! 



„Rajta nyugszik az Úr lelke” – Ő Jézus. Akit látni, nem okvetlenül a magunk homályos szemével kell, lehet, és megengedett! Sokkalta inkább a lelki szemeinkkel kell kutatnunk, keresnünk, felismernünk. Mert megadatik számunkra! Csak hinnem és remélnem kell. Talán e két fogalom is inkább jelenti azt, hogy legyőzni önmagam büszkeségét, gőgjét, önértékelésemet, mely túlértékeli önmagam „erejét” - képességemet, hatalmamat, anyagi létem értékét és érvényességét, azt a tudást, amire szert tenni képes lehetek, és azokat a tárgyi, megszerezhető energiákat, melyek engem felruháznak, eltöltenek önteltséggel, büszkeséggel.
Boldog, aki felismeri helyi értékét, és helyi értékében Isten jelenlétét, jelenvalóságát, mely Krisztusban fejeződik ki. Akit láthatok, érezhetek, Akire ráhagyatkozhatok, mert, Ő oltja belém az életet, mint a már tegnap idézett tanításban ezt értésemre adja Ő: „Én vagyok az igazi szőlőtő, Atyám pedig a szőlőműves. Minden szőlővesszőt, amely nem hoz rajtam gyümölcsöt, lemetsz, és minden termőt megtisztít, hogy többet teremjen. Ti már tiszták vagytok az ige által, amelyet mondtam nektek. Maradjatok bennem, és én tibennetek. Miként a szőlővessző nem tud gyümölcsöt hozni önmagától, ha nem marad a szőlőtőn, úgy ti sem, ha nem maradtok bennem. Én vagyok a szőlőtő, ti pedig a szőlővesszők. Aki bennem marad, és én őbenne, az bő termést hoz, mert nálam nélkül semmit sem tehettek. Ha valaki nem marad bennem, azt kivetik, mint a szőlővesszőt, és elszárad; összeszedik, tűzre vetik és elég. Ha bennem maradtok, és az én igéim tibennetek maradnak, kérjetek, amit csak akartok, és megkapjátok. Azáltal dicsőül meg Atyám, hogy sok gyümölcsöt hoztok, és tanítványaim lesztek.” [Jn 15,1-8]
Áldott legyen az Isten! Ki termékennyé tenni akar, és kész rá, hogy lehessek! Jézus Krisztus hívlak, hogy segíts engem abban, hogy felismerjem szavaidban és egész életedben azt Aki engem akarsz életre elvezetni, a Szentlélek közreműködése által, az Atya dicsőségére! Ámen


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése