2014. április 6., vasárnap

A év Nagyböjt ötödik vasárnapja



INTROITUS

Judica „Ítélj meg"

Szolgáltass nekem igazságot Istenem,az istentelen néppel szemben védd ügyemet,ments meg a gonosz és álnok emberektől,mert te vagy az én megmentő Istenem.

A nagyböjti időszakra eső vasárnapok nagyrészt introitus zsoltáruk első soráról kapták latin nevüket.Az introitus (a latin introeo, bemegyek szóból: „bejövetel”) vagy kezdőének a katolikus szentmisét indító gregorián ének, antifónás zsoltár, amely a miséző és kísérete bevonulása alatt hangzik fel,mely az egész ünnep alaptónusát, hangulatát mutatja be. Célja a hívek felkészítése a szentmisére az ünnepnek vagy a liturgikus időnek megfelelően.„Ez az ének van hivatva megnyitni a szertartást, az összegyűlteket egységre hangolni, lelküket a liturgikus időszak vagy ünnep misztériumába bevezetni, továbbá a pap és a segédkezők bevonulását kísérni.” 



6. első bűnbánati zsoltár

Uram, ne haragodban vádolj engem
És ne búsulásodban fenyíts meg engem!

Könyörülj rajtam,Uram,mert beteg vagyok
Gyógyíts meg, Uram, mert reszketnek csontjaim.
És a lelkem is megzavarodott nagyon, de
Te Uram hol vagy?

Térj vissza hozzám, ragadd ki a lelkemet
Üdvözíts engem, hiszen Te irgalmas vagy.
Mert a halálban nincs, aki megemlékezne Rólad
És az alvilágban ki áldana téged.

Jajgatva gyötrődtem,
Éjszakákon át verítéktől ázott az ágyam
Könnyeim csurogtak fekhelyemre.
A keserűség elvette látásomat
öreg ember lettem ellenségeim között.

Távozzatok tőlem mind, akik gonoszat cselekedtek
Mert az Úr meghallgatta sírásom szavát.
Az Úr meghallgatta könyörgésemet
az Úr az én imádságomat elfogadta.

Piruljanak és szégyenüljenek meg összes ellenségeim
Hátráljanak meg és égjen az arcuk hamar.

Dicsőség az Atyának és Fiúnak
És Szentlélek Istennek
Miképpen kezdetben, most és mindenkor
És mindörökkön örökké, ámen.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése