2017. november 21., kedd

Szerető angyalok Könyörögjetek érettünk!



Szerető angyalok
Könyörögjetek érettünk!


Ma van Mária születésnapjának ünnepe. Mégis, én a mai nap általános ige helyeit választom elmélkedésemre. Eleazár példája indít erre, mely a 2 Makabeusok könyvében van megírva. És fejet hajtok Eleazár előtt. De így hajtok fejet Szűz Mária előtt is, Aki, hitem szerint, hasonló tisztasággal, hasonló lelkülettel viseltetett, hogy méltó lehetett az istenanyaságra!
Nekem, mintaként, példaként van szükségem Rá! Lehetséges Embernek, amit én magam képtelennek érzek.
Én inkább vagyok egy Zakeus. Aki bűnösként, megvetettként, kíváncsian és álmodozva vágyakozom Krisztust követni. Szeretnék megfelelni és alkalmassá lenni a tanítványságára! Sziklaszilárdan menni azon az úton, melyet Ő mutat, nem kompromisszumokat kötni, és lojalitással viseltetni, vagy eleget tenni mások igényeinek, akik azt állítják, hogy ők tudják mi a helyes. Olyan tisztának, olyan őszintének, és olyan egyértelműnek lenni, következetesnek és állhatatosnak a hitben, aki megtérések apró sorozatán keresztül eljuthat Isten látására, a szentek közösségére! Akire Isten rábízhatja magát, és a feladatot bátran, biztonságban tudhatja magát általam, és bizonyossága lehet abban, hogy az, amit rám bíz, az el lesz végezve. Ezért keresem minden nappal Krisztussal a közösséget, egyre jobban. Hogy megtalálhasson, és megmenthessen, önmagamtól, elveszett énemtől. Érzem szüntelen a kettősség nyomorúságát, a világban megfelelés kényszerűségét, mely fékezi a megszentelődésre vezető, az isteni jóra való alkalmasságomat.
Minek kell megfelelnem? A jószándékú ember kihívásainak, vagy annak, amire Istentől érzek hivatást magamban? Mert hiszem, hogy Isten az embereken keresztül is szólít bennünket. Mégis, a lelkek megkülönböztetése, hitem gyengesége miatt nem túl könnyű. Mi az, amit meg kell tennem, és mi az, amit nem szabad elhagynom? Bizony, mindig van valami és valaki, akire nem vagyok képes elég figyelmet szentelni. Aminek elmulasztása miatt frusztrálódok.
Ezért kell minden nappal közelebb, és közelebb férkőznöm Krisztushoz! Ehhez kérem Isten Szentlelkének kegyelmét, hogy a gyenge énem ellen legyen erősségemmé! Ahogy Mária, ahogy Eleazár, úgy én is lehessek Isten szolgálatára alkalmas, képes, és elégséges. Segíts engem Istenem! Ámen 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése