Isteni
Irgalom, aki kitörsz Jézus Szentséges Szívéből
Bízunk
benned!
A kérdés
megmarad ma is: Ki számunkra Jézus a Krisztus? Politikai vezető? Vagy szellemi
vezető? Talán vallási vezető? Mi más? Biztos, hogy Jézus tartotta
bizonytalanságban a zsidókat, és nem ők voltak azok, akik nem voltak képesek
elfogadni, megérteni, azonosulni azzal, hogy A Krisztus nem az, akit ők
elgondoltak a maguk számára személyében, a maguk érdekei szerint? És ezzel,
gyakran, mi is így vagyunk, ma is. A kinyilatkoztatás az az. Nehogy én akarjam
annak vélni, amire éppen én akarom használni! Minek veszem Jézus szavait, mit
kezdek azokkal ma?
Ide
másolom, és úgy keresem szavaiban a mai jelentést, melyet ma akar nekem
mondani: „Mondtam nektek, de nem hiszitek. Tanúskodnak rólam a tettek,
amelyeket Atyám nevében művelek, de ti nem hisztek, mert nem vagytok az én
juhaim közül valók. Az én juhaim hallgatnak szavamra; én ismerem őket, ők pedig
követnek engem, és én örök életet adok nekik. Nem vesznek el soha, és senki sem
ragadja el őket a kezemből. Amit Atyám nekem adott, az mindennél nagyobb, és
senki sem ragadhatja ki az Atya kezéből. Én és az Atya egy vagyunk.”
Jézus
kinyilatkoztatása egyértelmű próbál lenni, mégsem lehet az. Mert az Ember
kulminátor. Ma pedig, különösen erre „kényszerülünk”, hogy érdekérvényesítéssel
tartsuk fenn magunk egzisztenciáját. Mert nincs közösségi érdek! A civilizáció
attól lelkesül, hogy személyi szabadság, és személyes biztonság;
önmegvalósítás, és önérvényesítés; a személyiségi jogok tisztelete. Vajon, ez
nem téveszme, nem megtévesztésünk, amikor ennek törvényességével ámítjuk magunkat?
Ezeknek a kérdéseknek a felvetésének árnyékában erőtlenül, és félszegen teszem
fel azt a kérdést, hogy mit is értett Jézus akkor, amikor a szeretetről
tanított? Én úgy vélem, hogy egymás tiszteletét helyezte a középpontba, és ebbe
ágyazta bele az „önimádatot” is! Persze, nem ezt a kifejezést használta. Ez a
szó elő sem fordul a Szentírásban. Ez ma vált divatossá, sőt érvényessé,
érthető fogalommá.
Manipulálunk,
és manipulálások áldozatai vagyunk! Úgy, hogy ezt fel sem vesszük, nem is
tudatosodik számunkra. Talán ezért is értéktelenedett le a gyónás, mint
erkölcsöt, és morált karbantartó önértékelési módszer. Nehéz morális kérdésről
beszélni ott, ahol a morált, az erkölcsöt alárendelik a személyes érdekeknek.
Nincs egységes érték és erkölcs ítélet. Ez, tulajdonképpen társadalmi
züllésről, elértéktelenedésről önvallomás.
Sajnos,
tudomásul kell vennünk, hogy az Ember abban hisz, amiben akar, és nem az Isten
kinyilatkoztatásában! Ettől még én sem vagyok mentes. Nem lehetek, mert
közegben élek, és a közegtől nem tudom magam függetleníteni. Egy nyugdíjas
állampolgár roppant nagy előnye az, hogy ha akarja, ha képes rá, ha hajlandó,
akkor bizonyos mértékig függetlenítheti magát azoktól a rendszerektől, melyek
kényszerítőn hatnak az Emberre. Függőségek és kényszerűségek között él egy
társadalmi közeg, mely a társadalom nyújtotta civilizációs termékekből teremt a
maga számára biztonságot és bizonyosságot ahhoz, amit életnek kíván nevezni.
Ezzel azt
mondom, hogy nem az Élet definíciójából formálja meg a létezését, és
körülményeit az Ember, hanem a körülményekből definiálja a maga számára az Élet
fogalmát. Amihez nincs szüksége az Embernek többé Istenre, mert az már ebben az
esetben, képletben, zavaró körülmény.
Nem
marad más hátra nekem, az Embernek, ha ezzel szembesülök, mint az, hogy ez
ellen védekezzek! A kérdés az, hogy magányossá válok e ezzel a felismeréssel,
vagy találok Jézus Krisztuson kívül, Benne társakra?
Mert én a
magam biztonságát, és bizonyosságát, békességét és reményét, hitben és
szeretetben, Istenem, Örök Atya, Nálad akarom megtalálni! Krisztussal
közösségre jutni, a Szentlélekből erőt merítve! Olyan akarok lenni, aki nem
veszhet el soha, és akit senki sem ragadhat el a kezedből. Amit Atyánk Jézusnak
adott, ami mindennél nagyobb, és senki sem ragadhatja ki az Atya kezéből, abban
juthassak közösségre Jézussal, hogy úgy, ahogy Ti egyek vagytok, úgy én is
eggyé lehessek Veletek. Ámen
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése