2014. március 5., szerda

Jézus csodái 46. - Aki hisz, elnyeri a csodát 3.



Jézus Afekában elmondja az Áron vesszejéről szóló példabeszédet (P 8,320-322). Utána egy férfi könyökével utat tör Jézushoz, és azt mondja neki:
– Én szír-föníciai vagyok. Közülünk sokan hisznek benned, jóllehet sohasem találkoztak veled... és vannak betegeink, sokan... Nem jössz el hozzánk?
– Hozzátok nem. Nincs rá időm. De most, szombat után, erről a helyről a ti határaitok felé megyek. Akinek szüksége van a kegyelemre, várakozzék rám a határ mentén.
– Megmondom honfitársaimnak. Isten veled, Mester!
– Béke veled, ember!
Az özvegy letérdel Jézus elé, s azt mondja:
– Elhatároztam, hogy itt hagyom Sámuelt, aki jobb szolga, mint hívő, és elmegyek Kafarnaumba, hogy melletted legyek.
– Én hamarosan elhagyom Kafarnaumot, éspedig örökre.
– De vannak ott tanítványaid.
– Az igaz.
– Így határoztam... Ezáltal bebizonyítom neked, hogy el tudok szakadni a gazdagságtól, és tudok helyesen szeretni. Felhalmozódó vagyonomat a te szegényeid javára fogom fordítani, és elsősorban a szegény gyermekre fogok gondolni, ha anyja valóban meg akarja tartani őt annak ellenére, hogy nem szereti. Addig is, íme ez – és felajánl egy súlyos erszényt.
– Isten áldjon meg téged áldásaival és azok áldásaival, akikkel jót teszel. Néhány óra alatt sokat haladtál előre!

(6-1126)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése