2018. november 27., kedd

Bölcs dolog életünk végére gondolni – Ferenc pápa kedd reggeli homíliája



Bölcs dolog életünk végére gondolni – Ferenc pápa kedd reggeli homíliája

A Szent Márta-ház kápolnájában kedd reggel bemutatott szentmise homíliájában Ferenc pápa a végidőkről beszélt a Jelenések könyvéből vett olvasmány (Jel 14,14-19) alapján, mely az aratás képét használja az idők végének jelzésére. „Milyen lesz az én végzetem? Hogyan szeretném, hogy akkor az Úr rám találjon?” Ezen felbukkanó kérdések kapcsán Ferenc pápa kijelentette: „Bölcs dolog életünk végére gondolni”. A Szentírás jelezte végidő kapcsán „ajánlatos dolog lelkiismeret vizsgálatot tartani arról, hogy mit kellene megváltoztatni az életemben, hogy megjelenhessek előtte”.

Az végső aratás sötét kép, de igaz

A szentmise olvasmánya a Jelenések könyvében a végidőt az aratás képével írja le, amikor megjelenik az égen Krisztus az angyalával és kezében éles sarlót tart. „Amikor eljön a mi időnk, meg kell majd látnunk a gabonánk minőségét, vagyis az életünk minőségét. Vannak, akit a képet sötétnek látják és nem is tetszik nekik, de ez az igazság!” - jegyezte meg a pápa.

Aratáskor mindnyájan találkozunk az Úrral

Aratáskor mindnyájan találkozunk az Úrral. Mindenki találkozik majd vele és így szól: Ez az én életem. Ez az én búzám. Ez életem minősége. Talán hibáztam? – ezt a kérdést mindenkinek fel kell tennie, mert mindnyájan hibázunk. Másfelől pedig elmondhatjuk: Ezeket a jó dolgokat csináltam, mert hiszen mindnyájan teszünk jókat is.

Senkinek nincs biztosítva az élete

De mit tennék akkor, ha az Úr ma elhívna? – tette fel a kérdést a pápa. Válaszolhatod: Nem vettem észre, mert szétszórt voltam. Hiszen nem ismerjük azt a napot, azt az órát. Egy fiatal ellenvethetné: De atyám, ne beszéljen így, mert én még fiatal vagyok! – De nézd csak, mennyi sok fiatal megy el, fiatalon…! Senkinek nincs biztosítva az élete. Ellenben az biztos, hogy egyszer véget ér. De mikor? Azt csak az Isten tudja!

A vég az irgalmasság, az öröm és a boldogság találkozása lesz

Jó dolog lesz ezen a héten, hogy elgondolkodjunk élete vége felől – ajánlotta Ferenc pápa. Ha az Úr ma elhívna engem, mit tennék? Mit szólnék? Milyen búzát mutatnék neki? A végső dolgokra gondolni segít bennünket abban, hogy előre menjünk. Ez nem egy statikus gondolat, mert hiszen a reménység viszi előre. Lesz tehát egy vég, lesz tehát egy találkozás, találkozás az Úrral. Számadás lesz arról, amit csináltam, de az irgalmasság, az öröm és a boldogság találkozása lesz. Gondoljunk a teremtés végére, saját életem végére. Ez bölcsesség, a bölcsek csinálják így.

Imádkozzunk, hogy az Úr készítsen fel bennünket a találkozásra!

Homíliája záró részében Ferenc pápa megismételte a gondolatmenetét: Gondoljunk a végre! Tartsunk lelkiismeret vizsgálatot arról, hogy mit kellene megváltoztatnom az életemben! A Szentlélek segíteni fog mindebben. Imádkozzunk, hogy az Úr készítsen fel bennünket a találkozásra! Ezen a héten mindnyájan gondoljunk a végidőre: Végem lesz. Nem maradok meg örökké! Hogyan szeretném bevégezni? – hangzott Ferenc pápa homíliájának záró kérdése.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése