2017. április 21., péntek

Gonosz szellemek réme Könyörögj érettünk!



Gonosz szellemek réme 
Könyörögj érettünk!


Vannak dolgok, amelyek számunkra fontosak, ahogy Péternek a halászás. Mert abban a dologban találjuk meg a magunk biztonságát, abban találjuk meg helyünket, hiszen azt a közeget ismerjük, ott értünk el eddigi életünkben sikereket. Talán úgy érezzük, hogy eddig az, amit tettünk, amivel foglalkoztunk, nem sok csalódást okozott, vagy azokat már el tudjuk viselni, már megszoktuk, hogy lehetnek benne csalódások, de összességében sikeresnek mondhatjuk magunkat. Vissza menekülve, ebbe a helyzetbe, közegbe, egyszerre rá kell döbbennem arra, hogy, bizony érhet olyan csalódás, amivel eddig még nem találkoztam: valaki, a partról, akit még sosem láttam, ad tanácsot, nekem (!), és igaza lesz!
Aztán, arra is rá kell jönnöm, hogy Ő, akinek a tanácsa önmagamban elbizonytalanít, nem is ismeretlen. Én nem ismertem fel, hogy Ő az, Aki elhívott engem, Aki valami új küldetéssel bízott meg, de, amikor magamra hagyott, elbizonytalanodtam abban, hogy az már az én dolgom! Talán nem bíztam Benne úgy, ahogy kellett volna! És lám: utánam jön, Ő jobban bízik bennem, mint én, önmagamban! Azt mondja: „emberek halászává teszlek téged”. Amit én persze, nem értek.
Mi közöm van nekem az emberekhez? Én a halászathoz értek, nem az emberekhez. Vagy tévedek, ahhoz sem értek, csak eddig azt hittem, hogy értek hozzá? Valaki eszközének vall engem! Aki többet tud rólam, mint én magam. Aki azért hisz bennem, mert tudja kiben hisz – mert nem bennem hisz, hanem abban, akié az életem. Akitől van életem, Akiben van Életem, Akinek szolgálatára akar tanítani engem, mert Ő minden Igazság, bölcsesség és hatalom Ura. Ki Ő? Ismerem, ismerhetem? Nem biztos. De az lehetséges, hogy többet engedett megtudni nekem önmagáról, mint másoknak, azért, hogy nekik tanúságot Tegyek Róla!
Péterben lehet, hogy valami ilyen, vagy ehhez hasonló gondolatok dolgoztak? Majd, e gondolatait elmélyítette a Szentlélek, és képessé tette átformálni, átalakítani személyiségét?
Jézus Krisztus jelenléte az életünkben, belépése az életünkbe olyan látásmódbéli változást okozhat, mely gyökeresen megváltoztatja életünket! Akarom? Elfogadom, elviselem, vagy megengedem? Ezen múlik az, hogy eszközévé lenni lehetek-e Isten szándékának!
Péter, többé nem törődött a törvényekkel, megengedte, hogy Isten szeretete minden törvényt – benne – felülírjon! Megkapta Istentől azt a kegyelmet, hogy minden Krisztuskövető elfogadja, elismerje, hogy Ő az Akire Isten rábízza Isten országának jövőképének formálását, irányítását. Mindegyikünk életében van olyan terület, aminek irányításában Isten egyedül ránk számít! Benne egy nagy egységben, kohóban, melyből kirajzolódhat – még akkor is, ha én a parányi ember nem ismerem fel – az a teljesség, az az Ország, melyet Isten már ott, a teremtés kezdetén kimondta, hogy mindez jó!
Mennyei Atyám, az Általad, és Neked Jó elérésében segíts engem, hogy abban és ott, és akkor lehessek eszközöd, amire engem szánsz! Ámen


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése