Kik a
békességes tűrésben bírtátok lelketeket (Galata
6).
Ments meg, Uram minket!
Tisztelt
Embertársaim! Jelentem, kijelentem, figyelmetekbe ajánlom, hogy ideje van
annak, hogy a királyság fogalmát újra értelmezzük! Nemzetközi találkozóra hívok
mindenkit, aki ebben a kérdésben megérintve érzi magát! Nem arra gondolok, hogy
királyt kellene választanunk. Sokkal inkább gondolom úgy, hogy Jézus Krisztust,
Pál szavai szerint, kik azok, akik személyesen királyként tisztelik, úgy, mint
Aki „az egész teljesség”? Nem ártana, ha már királyként tiszteljük, hogy magunk
számára definiáljuk, próbáljuk körvonalazni, hogy számunka mit jelent az Ő
teljessége, mely, Pál szavai szerint az Atyától való.
Kijelentem
– bátorkodom -, hogy mi e jelzővel, hogy ’király’, egészen más tiszteletet
fejezünk ki, mint amiről Pál beszél, és amivel próbál bennünket helyzetbe
hozni!
Nem
elégszem meg azzal, ha annyit mondok csak Krisztus teljességéről, hogy
méltóság, fenség.
Bár, ez
sem kevés, akkor, ha azt jelenthetem ki magamról, Vele való hitbéli
közösséggel, hogy része vagyok, igyekszem lenni, törekszem rá. Bár, ezzel a
kijelentésemmel már bizonytalan vagyok: lehet hinni a szavamnak? Én magam sem
vagyok bizonyos a magam szavaiban. Mert annyira már ismerem magam, hogy szavaim
mennyire az időben hangoznak el, éppen ezért jelentésük mennyit ér, ugyanakkor
én a térben mennyire ingatag, változó, esendő és gyarló vagyok. Már azt sem
veszem észre, mikor állok, mikor ülök. De abban is bizonytalannak érzem magam,
hogy meddig vagyok képes talpon maradni!
Szóval,
sokkal inkább merem rábízni magamat – már - transzcendens valóságomra, mely
Istenben létem, mint evilági, anyagi létemre. Megvallom, én magam képtelen
vagyok szavaimnak megfelelni, hát még állítani azt, hogy szavaimnak holnap is
meg tudok felelni, vagy szavaimért holnap is felelősséget tudok vállalni.
Nos, ezt
csak azért vetem közbe, hogy érzékeltessem, és én magam is érzékelhessem azt,
hogy bár része óhajtok lenni –nem akarok eltávolodni a Vele való közösségtől –
Krisztusnak, Isten teljességének, de annak a teljességnek vajmi kevéssé lehetek
képes a definiálására, aminek ilyen esendő, töredékes része vagyok. Mégis, ha
Isten bizalommal, az Ő bizalmával van irántam, és azt mondja, hogy engem az Ő
hasonlatosságára teremteni méltóztatott, ráadásul rendelkezésemre bocsátja
Jézust, a Fiú Istent, akit képes lebutítani, emberi értésemre így adva
szándékát, és bizalmát, magára véve az alázat teljességét is (!) – amit nem
szabad nem el felejteni – egyúttal kifejezni képes azt a végtelen gazdagságot
is, melyet hajlandó az Emberrel, teremtményével megosztani; akkor, azt kell
kijelentenem, hogy iránta való tiszteletemből kötelességem az, hogy
tudatosítsam magam számára – és emberi környezetem számára is egyaránt -
teremtettségem és teremtőm szándékát, akaratát, viszonyomat Hozzá, és
kapcsolatomat Vele, de önmagammal is. Ebből nem hagyhatom ki azt sem, hogy
létezésemhez a Teremtő milyen környezetet biztosít, amiből szintén jelentést
akar közölni számomra! Jézus Krisztust, a Fiú Istent, annak a teremtett
környezet részévé tette, melyben számomra esélyt ad arra, hogy, egyrészt része,
társa lehessek teremtő művének, másrészt, eljuthassak arra a teljességi
szintemre, mely képessé tesz rá, hogy majd a létezésem magasabb szintjére
léphessek. Felismerve azt, hogy ebben a létformámban is vannak fejlődési
szintek, melyeket meg kell lépnem ahhoz, hogy eljuthassak teljes
kifejlettségemre. Amikor erről beszélek, akkor is a transzcendens emberről
beszélek, mert nem elég az embernek fizikai és szellemi valóságában fejlődnie.
Mindkettő csak eszköze annak a lelki fejlődésének, ami örökkévalóságára
elvezetheti őt. Lelki énem az a mínám, amit kapok az én Uramtól, útravalónak
erre az életre, hogy mikor visszajön már királyként, akkor azt mondhassa rám,
hogy „jó szolgám, a kicsiben hű voltál hozzám, sokat bízok rád, menj be Atyám
örökébe!”
Ebből az
emberi mivoltomból, esélyemből, lehetőségemből kell tudnom a királyi jelzőt
értelmeznem!
Jézus
Krisztus, a király, nem megszabadításunkra jött, hanem a megmentésünkre! E két
fogalom között szédületes nagy távolság van, ahogy a föld és az ég között is!
Először is, meg kell menteni bennünket tévedéseinktől! Mi nem a bűneinktől
akarunk megszabadulni, hanem a bűn súlyától akarunk megmenekülni, mely
visszaránt a földre, az enyészetbe. Mi úgy szeretnénk megváltozni, hogy soha
többé ne érjen bennünket a változás szenvedése, keserve, kínja,
kilátástalansága és bizonytalansága. Az örökkön, az örökkévaló, Isten szájából
annyit jelent, hogy rendületlenül, elévülhetetlenül, és változtathatatlanul
boldogság köszönthet ránk! Ami csak, és kizárólagosan Istennel közösségben
érhető el. A feltétlen szeretet olthatja csak az ember szomját! Erre lettünk
teremtve, csak ezt nem vagyunk képesek érteni. Talán felfogni sem.
Ez
csupán a meghívó szövege, az emberiség közös elmélkedésére szánt szöveg, amitől
elindulhatunk, hogy összeállhasson Krisztus Király tisztelete, Akivel
közösségre törekedhessünk! Az Emberiség zsinata lehetne ez, ha érdeklődésünket
képesek lennénk éberen tartani arra, aki számunkra legfönségesebb királyi
fenség, mert nem uralkodni akar rajtunk, hanem uralmát szeretné megosztani
velünk! Kenj fel bennünket és minél többünket Istenünk, hogy titkot kibontani
és Vele közösséget alkotni erőnk és szellemünk képes legyen, és így, lelkünk
eljuthasson a Veled való közösségre, Krisztus nevére! Ámen
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése