Kik becstelenségeket és
veréseket szenvedtetek, megkötöztettetek és tömlöcbe vettettetek,
megköveztettetek, diribról-darabra vágattatok, és különb-különbféleképpen
késértettetek (Hebr. 11).
Ments meg, Uram minket!
Az
állhatatosság kegyelme, amit megígér az Úr azoknak, akik elfogadni, elviselni
és elszenvedni képesek és készek a megaláztatást Érte!
Milyen
megpróbáltatás az, egy keresztény számára, aki magát bűnösnek tartja akkor, ha
nem képes a jót tenni, és még gyűlöletet is kell érte elszenvednie! Hiszen nem
kap visszaigazolást, elismerést, tettére! És ez a bizonyítéka annak, hogy mi
tettünk igazolása. Kinek szolgálok? Az embereknek, vagy Istennek? Kinek
engedelmeskedem, az egómnak, vagy a lelkemnek?
Úgy
értem, hogy ha én az emberektől várok elismerést, és tetteim helyességére
igazolást, akkor én az egómat akarom megerősíteni, a világban hatalmamat, és
biztonságomat bebiztosítani, megerősíteni, és nem a lelkiéletemként törekszem
az én Uram, Istenem szolgálatára, mely az Ő dicsőségét hivatott általam
művelni!
Roppant
nehéz kitörni abból a karámból, amit körénk építettek fel az idők során.
Illetve, amit én magam idealistaként felépítettem, mert vakon hittem, vagy
értelmeztem azt, amit kaptam! Ez a neveltetés, a beidegződés, a biztonságérzet,
mely megtart bennünket ebben az életben. De, amiért végül is, senkit sem
okolhatok, és amit senkin sem kérhetek számon, egyedül önmagammal kell ezt
elszámolnom. A vakságom az én bűnöm, melyet kérnem kell, hogy Isten szabadítson
meg tőle! Mit akarok? Semmi mást, csak, hogy lássak és halljak! Azzal a lelki
szememmel, és azzal a lelki hallókészülékemmel, mely Isten jelenlétébe olt, és
von. Melyet nem képes a világ minden zaja sem elnyomni! Ez az a látás, az a
hang mely Isten bölcsessége, és mely engedi megérezni, ráérezni arra, hogy
távol tart világi lényem attól a kegyelemtől, mely röpíteni vágyakozik az
üdvösségem felé, az Istennel való közösségre. Azaz, amiről tegnap elmélkedtem:
az é transzcendens valóságomat, személyiségem megélésére, hogy lelki emberré
válhassak. Ez, az az állapot, amit Jézus volt képes élni: szüntelen
személyességben az Atyával. Nekem elég volta a szüntelen személyesség Jézussal,
a Krisztussal, akiről bizonyos vagyok, hogy egy az Atyával. Akit Mesteremnek
vallok, és akivel közösséget akarok alkotni, és azt minden nappal szorosabbra
vonni.
Ehhez
van szükségem minden reggel erre az elmélkedésre! A Szentírás jelenlétébe
beöltözésre minden reggel! Mert vágyom rá, hogy az én napom ne egy torzóvá
váljon estére, hanem Isten dicsőítésére! Aki képes lehetek minden napommal
valami parányit, szerényt, de hozzá tenni ahhoz, ami szándéka szerint az
üdvösségre vezethet mindent!
Mi is az
üdvösség? Megfoghatatlan, titok. Máté 19,24-25-ben hangzik el ez a kérdés az
apostolok szájából is. A felelt valami olyasmi lehet, ami az az Isten
teljessége, mely minden szenvedéstől, fájdalomtól, csalódástól, félelemtől
mentes, mert Isten teljességével való közösségre eljutásunk. Amit azért nem
lehetünk képesek emberileg egzaktul megfogalmaznunk, amiért Jézus is így
válaszol meg: »Embereknek lehetetlen ez, de Istennek minden lehetséges« [Mt
19,26]. Ez az a „minden”, ami lelkünk mélyén bennünk él vágyakozással, és
minden evilági jóra törekvésünkkel szeretnénk megragadni, de, mert egyúttal
elragadni is akarunk erőnek erejével, és kihagyva belőle Istent, mert mi
akarjuk a babért megszerezni, képtelenség, erőlködés, és éppen ezért kudarccal
jár. A vége mindig kudarc. Pontosan azt akarjuk kiárusítani, és a gonosz világ
szellemének kezére átjátszani, ami felet Isten az Úr, és senki más! Ami fölött
nincs más hatalom, egyedül az Isten!
Ez után
vágyakozom, és törekszem rá, hogy elnyerhessem, mert Istenem, Te, egyedül Te
ajándékozhatod azt nekem! Köszönöm, és éppen ezért vágyakozom utána szüntelen,
és állhatatosan! Ámen
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése