2016. október 19., szerda

A magyar családokért, gyermekáldásért s a magyar ifjúságért



A magyar családokért, gyermekáldásért s a magyar ifjúságért

Könyörögjünk az Úrhoz!



Egy izgalmas kérdéssel szembesültem tegnap: Isten miért a hit által akar üdvözíteni?
Mit is kapunk mi a hit által? Kigyűjtöttem néhány választ a Bibliából:
Róm 3,22 - Istennek ez az igazvolta pedig a Jézus Krisztusba vetett hit által irányul mindazokra, akik hisznek benne; különbségtétel ugyanis nincsen. – A Krisztusba vetett hit által lesz bennem életté, valóságommá, bizonyossággá, hogy Isten Igazsága minden igazság kútfője. Segítségemmé lesz így a hit, és támaszommá, hogy életemet az Ő igazságához igazítsam!
Róm 3,31 - Lerontjuk tehát a törvényt a hit által? Dehogyis! Ellenkezőleg: megerősítjük a törvényt. – Nincs többé félelem bennem! Mert nem a törvénytől való félelem lesz az, ami vezéreljen. Tudom, hogy van irgalom, van könyörület, van esélyem a megbocsátásra, a kiengesztelődésre!
Róm 1,8;12 - Először is hálát adok Istenemnek Jézus Krisztus által mindnyájatokért, mert az egész világon magasztalják a ti hiteteket. [...] és hogy közöttetek tartózkodva közösen megvigasztalódjunk egymás hite, a tiétek és az enyém által. – Az én hitem a Te hitedben erősödik meg, és a Te hited, az én hitemben válik gazdagabbá! Szükségem van a Te hitedre! És tudom, és élem, és szenvedem, hogy Neked szükséged van az én hitemre! Ez a csodálatos, és térdre kényszerítő tiszteletet érdemlő Krisztusi közösség lényege! Aminek hiányától mindannyian kínlódunk!
Gal 3,26 - Mert mindnyájan Isten fiai vagytok a hit által Krisztus Jézusban. – Ha hitem van, akkor ezt értem. Itt dohog bennem, és lüktet bennem az Istenfiúság kegyelme, és ereje, mely kitörni, szétfeszíteni, megfeszíteni kész, és áldozattá tenni képes!
Ef 2,8 - Mert kegyelemből üdvözültetek a hit által. Ez nem tőletek van, hanem Isten ajándéka – Pál múltidőről beszél: „üdvözültetek”! Azt mondja Jézus a Jn 5,24-ben: „Bizony, bizony mondom nektek: aki az én igémet hallgatja, és hisz annak, aki engem küldött, annak örök élete van, és nem ítéletre jut, hanem már átment a halálból az életre.” Ez a hit végtelen mélysége és időn és téren átívelő képessége!
Ef 3,17 - hogy Krisztus a hit által a szívetekben lakjék, s a szeretetben meggyökerezve és megalapozva – Ez a tyúk, vagy a tojás esete. Mi van előbb Krisztus, vagy a vágy, arra a hitre, melyben megismerhetem és kapcsolatra léphetek Vele? Erről jut eszembe a tanítás arról, hogy „tudja a ti Atyátok, mire van szükségetek, mielőtt még kérnétek őt.” [Mt 6,8]
Kol 2,12 - vele együtt eltemetkeztetek a keresztségben, és vele együtt fel is támadtatok, annak az Istennek erejébe vetett hit által, aki őt feltámasztotta a halottak közül. – Ugyan, minek vágyakoznék a hitre, ha nem az volna a vágyam, hogy megigazulttá legyek? Az pedig a hitből fakad, hogy hiszem azt, hogy ezt a vágyat Isten Lelke oltotta belém! A keresztségben nyerem el azt a kegyelmet, ami arra ösztökél, hogy keressem az örök igazságot, a békességemet. Rátalálni arra a hitre, mely megtart, és elvezet a feltámadás hitére, ami kell nekem, és amiért képes vagyok oda áldozni emberi érzéseimet, vágyaimat, időmet és életemet, ahogy Jézus is képessé lett teljes emberségét alárendelni istenségének!
Tessz 2,13 - Nekünk pedig mindenkor hálát kell adnunk Istennek értetek, testvérek, akiket Isten szeret, azért, mert Isten kiválasztott titeket első zsengéül az üdvösségre a Lélek megszentelése és az igazság hite által. – a hit által válik bizonyossá, hogy Isten szeretetére mi a válaszunk! A válaszom legyen nekem elég, ne akarjak más bizonyosságot! Isten szeretetét, rajtam, nem nekem kell méricskélnem, azt mások kell, hogy megtapasztalják. Nekem legyen elég a hitem! Ahogy Pál apostol mondja: „Háromszor kértem emiatt az Urat, hogy távozzék az tőlem; de ő azt mondta nekem: »Elég neked az én kegyelmem, mert az erő a gyöngeségben lesz teljessé.«” [2Kor 12,8-9]
1Pét 1,5 - Isten ereje a hit által megőriz titeket az üdvösségre – Tehát: megtartó erő a hit!
1Kor 7,14 - Mert a hitetlen férj megszentelődik a felesége által, és a hitetlen asszony megszentelődik a férje által. Különben fiaitok tisztátalanok volnának, pedig szentek. – Ez egy nagyon lényeges dolog! Mire adok lehetőséget Istennek a hitem által? Hogy másokat is megszenteljen, másokban is megfoganhasson az Ő szeretete a környezetemben! Így lehetek eszközévé annak, Aki a szent, a tiszta értelem, élet és az örökkévaló!
Fil 3,9 - és hogy én őbenne legyek, nem a saját megigazulásom alapján, amely a törvényből származik, hanem az által a megigazulás által, amely Krisztus hitéből való, vagyis amely Istentől van a hit révén. – Benne valóvá lenni! Azaz, az Atyában, az Istenben létem lehet, az a hit által válhat tudatosult létezésemmé. Megélhetem ezt a kegyet, hogy én az Istenben vagyok Krisztus hitéből fakadóan, mely már az enyém is! Hallatlan gazdagság, ajándéka ez az életnek, hogy ez lehetséges!
Jak 2,22; 24 - Láthatod, hogy a hite közreműködött a tetteinél, és a hite a tettek által lett tökéletessé. [...] Látjátok, hogy tettek által igazul meg az ember, és nem egyedül a hit által. – Na most, ez az! Ha hitem valóban az enyém, akkor az átjárja gondolataimat, szavaimat és kell, hogy tetteimben is megnyilvánuljon. Vagyis: ha a tetteim a hitem szerintiek, akkor azzal én magam tökéletesedem, tehát haladok a magam teljessége felé! Mi kell több annál, hogy bizonyosságot és biztonságot szerezzek a magam számára ebben az életben, itt a földön?

Ez az én hitem, melyből „vásárolhattok” a magatok számára, mert örömmel teszek erről a hitemről tanúságot Nektek! Legyen Istennek dicsőségére az életem, és minden tettem! De kérem, hogy mindazt, amit elrontottam, elhibáztam, még bűneimet is váltsa szándékai javára! Ámen


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése