Prága „érseke”: „Együttérzés és emóció józan magatartás nélkül a pokolba vezet”
(forrás: www.kath.net – 2015. december 27.)
(forrás: www.kath.net – 2015. december 27.)
[Ezt a cikket azért közlöm, hogy elgondolkoztasson arról a furcsaságról,
hogy miként lehetséges, hogy pont azok a politikusok, vezetők, akik
meghatározzák korunk történéseit, nem tudják megtenni a rájuk bízott
emberek érdekében, hogy informálódjanak, mielőtt döntéseket hoznak. Hogy
ahogy a prágai „érsek” képes volt háromszor áttanulmányozni a Koránt,
hogy alaposan megismerje a mohamedánok tanítását, miért nem képes
ugyanerre egy ember-tízmilliókért felelős hatalmasság, például Merkel
asszony és tsai?]
A prágai „bíboros-érsek”, Dominik Duka karácsonyi interjút adott a
„Dennik N” szlovák újságnak, melyben egyértelműen másképp foglalt állást
a migráns-kérdésről, mint kollegája, Christoph Schönborn bécsi
bíboros-érsek, aki különböző újságoknak adott interjújában bírálta a
kelet-európai országokat, akik a migránsok átvétele ellen vannak.
„Együttérzés és emóció józan magatartás nélkül a pokolba vezet”,
mondta Duka az interjúban. Közismert, hogy a migránsáradat a
dzsihadisták egyes terveit is szolgálja. Mivel jelenleg az az üldözés
folytatódik, ami 100 évvel ezelőtt az örményeknek az oszmán birodalom
területéről való elűzésével, illetve kiirtásával kezdődött,
Csehországnak „elsősorban arra kell felkészülnie, hogy keresztény
menekülteket fogadjon be, mert ezekben az országokban a keresztényeket
folyamatosan üldözik, és senki mástól nem kapnak segítséget”. …
Arra a kérdésre, hogy van-e kapcsolata az iszlám vallási vezetőkhöz,
Prága „érseke” elmondta, hogy 2010-ben, hivatalba lépése után azonnal
fogadta a prágai muzulmán közösség egyik képviselőjét, akiből nagy
nehezen kicsikarta a terrorista merényletek elítélését. Nem sokkal
ezután a televízió egyik adásában látta viszont ugyanezt az embert az
egyik mohamedán imateremben, akit éppen akkor vettek fel rejtett
kamerával, amikor a vele folytatott beszélgetések során említett
merényleteket magasztalta. Ezért, mondta Duka, „tökéletesen egyetért
azokkal, akik azzal gyanúsítják a muzulmánokat, hogy csak önvédelemből
fejezik ki sajnálatukat”. A Korán háromszori áttanulmányozásából
tudja, „hogy egy hívő mohamedán nincs kötelezve arra, hogy velem szemben
[egy hitetlennek, azaz nem muzulmánnal szemben] betartsa szavát”, folytatta fejtegetéseit Duka.
Duka „bíboros” abban is kételkedik, hogy különböző vallásúak békében
élhetnek egyazon területen. „Elvileg” minden lehetséges, de a
realitással szembe kell nézni. Bár 50 év telt el az [ú. n.] II. Vatikáni
Zsinat óta és az akadémikusok sok párbeszédet folytatnak, a valóságban
„a Közel-Kelet országaiban az együttélés radikálisan rosszabbodott”.
Az interjút folytató hölgynek Duka szószerint ezt tanácsolta: „Kedves hölgyem, utazzon el Szaúd-Arábiába és töltsön el ott egy hónapot. És utána jöjjön vissza.” Az együttélés szabályai a Tízparancsolat és a Korán szerint alapvető különbségeket mutatnak, mely különbségek a keresztények olykori kegyetlenkedései miatt sincsenek hatályon kívül helyezve.
Az interjút folytató hölgynek Duka szószerint ezt tanácsolta: „Kedves hölgyem, utazzon el Szaúd-Arábiába és töltsön el ott egy hónapot. És utána jöjjön vissza.” Az együttélés szabályai a Tízparancsolat és a Korán szerint alapvető különbségeket mutatnak, mely különbségek a keresztények olykori kegyetlenkedései miatt sincsenek hatályon kívül helyezve.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése