2014. november 20., csütörtök

2014.11.18.Csütörtök





Evangelii Gaudium - az Evangélium öröme

2014.11.18.Csütörtök

 

A trónon ülő jobbjában egy kívül-belül teleírt könyvtekercset láttam, amely hét pecséttel volt lepecsételve. Aztán láttam egy hatalmas angyalt, aki nagy hangon kérdezte: „Ki méltó rá, hogy kibontsa a tekercset, feltörje pecsétjeit? De senki sem tudta, sem a mennyben, sem a földön, sem a föld alatt kibontani és elolvasni a tekercset. Erre sírva fakadtam, hogy senki sem volt méltó a tekercset kinyitni és elolvasni. Ekkor a vének közül az egyik így szólt hozzám: Ne sírj! Íme, győzött az oroszlán Júda törzséből, Dávid sarja. Ő majd kinyitja a könyvet, feltöri hét pecsétjét”(Jel 5,1-5) Az isteni természet egyedül mindentudó és mindenható. Ezt a végtelen egyszerű istenséget az Atya öröktől fogva birtokolja. Az Atya azonban végtelen szeretet, ezért akarta öröktől fogva, hogy ezt a végtelen tökéletességet isteni szüléssel átajándékozza a tőle születő Fiúnak. Ezt igazán érteni soha senki nem fogja, mint a természetes világunk titkait, amiket apránként felfedezünk, megértjük. Az ember használja az új tudását. A filozofáló ember értelme, szellemi természetű megismerő képessége apránként sokkal több titkot, átmenetileg meg nem értett igazságot fölismer, tovább értelmez. Mi a születés? A születés: „Élő jön ki élőből a természet hasonlóságára” Ez a fogalom tökéletesen igaz mind az emberi születésre, mind a szentháromsági születésre. Ez utóbbi megértéséhez egy emberi értelmi folyamat segítségével közelebb kerülünk. A segédeszköz az ember önismerete: az ember önmagát is meg tudja ismerni úgy, mintha tudata kilépne önmagán kívülre és úgy figyelné önmagát. Ez az önismeret lényege. Isten végtelen természetét az isteni önismeret tökéletesen, pontosan megismeri. Mivel ez az önismeret mintegy kívül van az Atyán, és nem az isteni természet, akkor csak Személy lehet: a Fiú. A Fiúisten Személye sem lehet isteni természet nélkül. Az isteni természet nem darabolható, ezért az egészet kell az Atyának Fia számára átajándékoznia. A Fiú így végtelen boldog. De tudja, hogy az Atyának is ugyanígy szüksége van a természetére, és Ő visszaajándékozza Atyjának. Ez a titok nyitja. A Második Isteni Személy a megtestesüléskor kapott egy emberi természetet. Máriát Istenteremtő ereje teszi az új ember hordozójává. Az Isteni Bárány tehát rendelkezik az Atyától kapott isteni értelemmel és akarattal, de emberi lélekkel és testtel is. Ezt az emberi testet Jákobtól örökölte Mária révén, aki Júda törzséből származik. Ő kapta meg Jákobtól a messiási áldást:„Júda, téged dicsérnek majd testvéreid, kezed ellenségeid nyakán lesz. Atyád fiai meghajolnak előtted. Fiatal oroszlán lesz Júda, s a zsákmánytól kelsz fel, fiam. Azután elnyújtózkodik, s úgy fekszik ott, mint egy oroszlán, mint egy nőstényoroszlán. Ki ingerelné? Nem tűnik el a jel Júdától, sem a királyi pálca a lábától, amíg le nem róják neki az adót, és a népek nem engedelmeskednek neki. A szőlőtőhöz köti csikóját és a szőlővesszőhöz a nőstény szamár fiát. Borban mossa köntösét, s a szőlő vérében ruháját”(Ter 49,8-11) Mennyi előzetes titkos utalás 1700 évvel korábbról Jézus megváltó halála körülményeiről!„Most azt láttam, hogy a trón és a négy élőlény és a huszonnégy vén között ott áll a Bárány, mintha leölték volna. Hét szarva volt és hét szeme, a-ezek az Isten hét szelleme, akiknek küldetésük az egész földre szól. A Bárány odament és átvette a trónon ülő jobbjából a könyvet. Amikor átvette a könyvet, a négy élőlény és a huszonnégy vén leborult a Bárány előtt. Hárfája volt mindegyiknek és tömjénnel tele aranycsészéje” (Jel 5,6-8)

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése