2013. október 3., csütörtök

358. nap a Hit Évében.



Katekézis a Hit Évében

2013.10.03. Csütörtök

A jövő kihívása

Pillanatra sem szabad elfelednünk nekünk, most élő, most működő, emberekre, sorsokra hatást gyakorló papoknak, hogy rajtunk keresztül tudják megtapasztalni nemcsak a hívek, és a papi hivatást most kóstolgató jövendő papok is, milyen is a pap, milyen a sorsa, mire számíthatnak a jövőben ők, ha vállalják a papságot. Olyan faluban születtem, amelyikben hétszáz év óta kizárólag ferences szerzetesek lelkipásztorkodtak. Egyházmegyés papot sok gombos, fekete reverendában csak búcsúk alkalmával láttam, meg esperesi látogatás alkalmával az iskolában. Elsős gimnazista koromban ismerkedtem össze hittanáromban világi pappal. Az én ébredező hivatásomnak első példaképe egy sekrestyés testvér volt. Benne láttam meg a rejtőző Úr Jézus nagy hitű tisztelőjét, a szolgálatával kifejezett imádását. Attól kezdve éreztem, amit teológus koromban értettem meg: a pap elsősorban áldozat bemutató.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése