2013. április 10., szerda

182. nap a Hit Évében.



Katekézis a Hit Évében

2013.04.10. szerda

Négyszemközt

„A személyes imádság pótolhatatlan, mert mindenki számára elérkezik az idő, amikor Isten négyszemközti találkozásra hívja, egy bensőséges találkozásra”. Ez a biztos alap mindnyájunknak az igazi lelkiéletre. Sokan vannak ugyanis, akik a mások által megfogalmazott gondolatokkal kezdik és folytatják imaéletüket. Úgy vélik, hogy azok szépen sikerült mondatok, illik ilyen remekművekkel állni a végtelenül tökéletes Isten elé. Vannak imák, amelyeket Jézus Krisztus fogalmazott meg. Ilyen a Mi Atyánk kezdetű imádság. Közösségeinkben és magánhasználatban egyaránt igen fontos imádkoznunk. Benne van az egész vallásos életünk minden lényeges mondanivalója. De nélkülözhetetlen az a fajtabeszélgetés, amikor én személyesen nyilatkozom, tárulok ki Isten előtt, aki hat és félmilliárd most élő embertestvér között engem személyesen ismer, én egy vagyok közülük, de olyan valaki, akit Atyám egyetlen ilyennek gondolt ki, egyéni célt és ahhoz egyéni életutat tervezett nekem. Az Ő végtelen utánozhatóságában ennek az egynek csak én vagyok megvalósítója. Csak velem tudja közölni az én élettervemet, csak én tudom felelősen kimondani a tervet vállaló igent, tehát senki előre megszerkesztett imádsága nem pótolhatja az én személyes, négyszemközti beszélgetésemet Isten-atyámmal. Igen, ezt a beszélgetést úgy kell várnom, mint lelki fejlődésem legfontosabb állomását. Ajánlanom kell másoknak is az egyéni imát, hogy reggelente jól tájékozódjam, hogyan tudom napom folyamán Isten igazságát jól megismernem, szeretetemet legtisztábban gyakorolnom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése