2014. január 19., vasárnap

IMAHÉT a Krisztus hívők egységéért 1.



IMAHÉT a Krisztus hívők egységéért

2014.január 19–26.



Együtt Szentek vagyunk

Isten Izrael népét milliós létszámúvá növelte Egyiptomban. Az Úr összesen tíz nagy csapással sújtotta a fáraó birodalmát. Az összes elsőszülött fiú egyidejű elhalálozása megtörte az ellenállását, a rabszolga zsidóságot szabadulni engedte. Később meggondolva magát, üldözőbe vette őket, és a Vörös tengerben az Isten által nyitott vízi folyosón utánuk nyomult seregével. Jahveh azonban rájuk terelte a hullámokat, és minden egyiptomit bele fullasztott a folyóba. Az izraeliták a Sínai hegyig vonultak. Ott az Úr negyven napos villámlás és mennydörgés közben szövetséget kötött Izrael népével. Ezt a szövetséget ugyan többször is megszegte a nép, Isten azonban mindig megbocsátott nekik, és kezükbe adta az Ábrahámnak ígért Kánaán nevű országnyi földet lakóhelyül.Az ószövetségi szent nép nem tudott Istennek tetsző módon élni.Amikor a királyok korában súlyosan megbántották az Istent a konokabb bálványimádással,elvesztették az Úr barátságát és többé nem tudtak önálló országot létrhozni. A katolikus Egyház papjaival és szerzeteseivel kötelezően a 95.zsoltárral vezetteti be a napi zsolozsmát.Szent Péter is ajánlja, hogy közösen dicsérjük Istenünket, hogy kapcsoljon össze bennünket Isten-Atyánk közös dicsőítése:„Ti azonban választott nemzetség, királyi papság, szent nemzet, tulajdonul kiválasztott nép vagytok, hogy annak dicsőségét hirdessétek, aki a sötétségből meghívott benneteket,, csodálatos világosságára. Ti valamikor nem voltatok nép, most pedig Isten népe vagytok, régen nem nyertetek kegyelmet, most pedig irgalomra találtatok” (1Pét 2,9-10) Jézus az utolsó vacsorán pontosan megfogalmazza, miért romlott meg az embereknek az Istenhez és az egymáshoz való viszonya:„Kinyilatkoztattam nevedet az embereknek, akiket a világból nekem adtál. A tieid voltak, s nekem adtad őket, és megtartották tanításodat. Most már tudják, hogy minden amit nekem adtál, tőled van.A tanítást, amit kaptam tőled, tovább adtam nekik. El is fogadták, s ezzel valóban elismerték, hogy tőled jöttem, és elhitték, hogy te küldtél engem. Értük könyörgök. Nem a világért könyörgök, hanem azokért, akiket nekem adtál, mert a tieid, hiszen ami az enyém, az a tied, s ami a tied, az az enyém és én megdicsőültem bennük. Én nem maradok tovább a világban, de ők a világban maradnak, én meg visszatérek hozzád. Szent Atyám, tartsd meg őket a nevedben, akiket nekem adtál, hogy egyek legyenek, mint mi. Amíg velük voltam, megőriztem őket a nevedben, akiket nekem adtál. Megőriztem őket, senki más nem veszett el közülük, csak a kárhozat fia: így beteljesedett az Írás. Most visszatérek az hozzád, ezeket pedig elmondom a világban, hogy örömöm teljességgel az övék legyen. Átadtam nekik tanításodat, de a világ gyűlölte őket, mert nem a világból valók, amint én sem vagyok a világból való. Nem azt kérem, hogy vedd ki őket a világból, hanem hogy óvd meg őket a gonosztól. Hiszen nem a világból valók, amint én sem vagyok a világból való. Szenteld meg őket az igazságban, mert hiszen a tanításod igazság. Amint te a világba küldtél, úgy küldöm én is őket a világba. Értük szentelem magamat, hogy ők is szentek legyenek az igazságban”(Jn 17,6-19) Nekünk, Jézus tanítványainak, sohasem szabad azt néznünk, kinek mi a véleménye, hanem csak Jézus módján: Mit üzent az Atya, mit tanított és tanít Jézus! Az igazságot és a szeretetet.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése