2013. január 20., vasárnap

102. nap a Hit Évében.



Katekézis a Hit Évében XVI. Benedek pápa rendelkezése szerint

2013.01.20. vasárnap

Az asszonyok pedig biztosan értették az üzenetet, és mentek vele az apostolokhoz. Szent Pál az Ószövetség szellemét komolyan vallotta ifjúkorában, de megtérése után szilárdan vallja, hogy nem a törvény megtartása teszi az embert Isten gyermekévé, hanem Jézus Krisztus: „De amikor elérkezett az idők teljessége, Isten elküldte Fiát, aki asszonytól született, és a törvény alattvalója lett, hogy azokat, akik a törvény alt, voltak, megváltsa, és elnyerjük a fogadott fiúságot. Mivel pedig fiak vagytok, Isten elküldte Fiának Lelkét szívünkbe, aki azt kiáltja: „Abba, Atya!" Tehát többé nem vagy már szolga, hanem fiú, ha pedig fiú, akkor örökös is az Isten által". (Gal 4,4-7) Szent Pál legnagyobb levelében is ugyanezt a gondolatot fejtegeti: „Mert akiket Isten Lelke vezérel, azok Isten fiai. Nem a szolgaság lelkét kaptátok ugyanis, hogy ismét csak féljetek, hanem a gyermekké fogadás lelkét, amelyben azt kiáltjuk: Abba, Atyánk!" Maga a Lélek tesz lelkünkkel együtt tanúságot, hogy Isten fiai vagyunk. Ha pedig fiai, akkor örökösök is: Isten örökösei, Krisztusnak pedig társörökösei, mert vele együtt szenvedünk, hogy vele együtt meg is dicsőüljünk." (Róm 8,14-17) Sokan úgy gondolják, hogy ezzel rögtön Jézus dicsősége lesz kizárólagos osztályrészünk. Pedig itt a földön Jézus sem a dicsőséget élvezte elsődlegesen.Jézus tanítja az Atya elsőbbségét. A kafarnaumi zsinagógában ígéri meg hallgatóinak élete legkiválóbb ajándékát, saját testének és vérének titkát: „Én vagyok az élet kenyere. Aki hozzám jön, nem fog éhezni, és aki bennem hisz, sohasem szomjazik meg. De mondtam nektek, hogy bár láttatok engem, mégsem hisztek. Mindenki, akit nekem ad az Atya, hozzám jön, és aki hozzám jön, nem utasítom el, mert nem azért szálltam le a mennyből, hogy a magam akaratát tegyem, hanem annak akaratát, aki küldött engem. Annak, aki küldött engem, az az akarata, hogy el ne veszítsek semmit abból, amit nekem adott, hanem feltámasszam azt az utolsó napon." (Jn 6,35-39)Jézus eledelül kínálja minden embernek istenemberi önmagát. Emberi testével és lelkével lényegileg össze van kötve istensége.Testén, vérén keresztül tehát egész isteni gazdagságát kínálja fel azoknak, akik elfogadják tőle. Ezt az egészen személyes ajándékot is Atyja akarja adatni vele, hiszen küldetése, hogy atyai jóságát közvetítse gyermekei felé: „Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy mindaz, aki őbenne hisz, el ne vesszen, hanem örök élete legyen." (Jn 3,16)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése