2013. augusztus 28., szerda

322. nap a Hit Évében.



Katekézis a Hit Évében

2013.08.28. szerda

A legszebb katedrálisom

A katedrális az egyházmegye püspökének temploma. Ott áll a püspöki szék, a katedra, amelyről tekintéllyel szólhat az Egyházmegye főpásztora Jézus Krisztus helybeli bárányaihoz. A katedrát őrző templom a katedrális. Amikor fiatal hitoktatóként kitettek állásomból szárazföldi úton folytathattam hajléktalanná vált létezésemet, ahol akartam, kivéve hazám bármelyik templomában, a legegyszerűbb szolgálatot sem folytathattam. Próbálkoztam segédmunkássá nemesülni, de hely híján még udvarseprésre sem tudtak alkalmazni. Így kerültem a fővárosba egy kézműipari házi szövetkezetbe bőrkesztyűszabász-tanulónak. Rendes munkaidőm napi nyolc óra volt, amit a gyakorlat egyszerűen, 10- 11 órává rendszeresített. Voltak civil és egyházi munkatársaim, férfiak és nők egyaránt. Megszerveztük a természetjáró szakosztályt feddhetetlen céllal: szabadnapokon jártuk a piros, sárga, kék, zöld jelzetű törvényesen kijelölt turistautakat. Jól kihasználtuk a lehetőségeket, szakmai dolgokban igyekeztünk minden alkalommal nívós előadásokat tartani. Gyönyörű túrák voltak ezek. Mivel egyházunk engedélyezte, hogy a papok, akik üldözöttnek minősülnek, joguk van liturgikus öltözék nélkül sziklán, fa alatt, turistaházban is misézni. Én is éltem ezzel az engedéllyel,d e amikor az egyházmegyébe újra visszaengedtek papi szolgálatra, a zalalövői Borosán-völgy magasan összehajló gyönyörű cserfái között éreztem magamat igazán vidéki katedrálisban a búcsúsmiséken.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése