2013. április 17., szerda

189. nap a Hit Évében.



Katekézis a Hit Évében

2013.04.17. szerda

Mert benned akarom viszontlátni Őt

Az elmélkedést nyújtó paptestvér élményét olvasva megdobban a szívünk: volt egy ilyen vágy testvérünk szívében, amely sokaknak nem jutott eszébe, hogy a Szűzanya állandó földi jelenlétét Jézustól tisztelettel, de mégis valahogy számon kérje. Nekem az jut eszembe vele kapcsolatban, hogy milyen nagy ajándéka Isteni Fiának, hogy a kereszten haldokolva János apostollal együtt minket is anyai szeretetébe ajánlott. Rábízott bennünket. Akárhol imádkozhatunk hozzá, és az isteni mindentudás és mindenhatóság azonnal megjeleníti előtte alakomat és kérésemet. Ő pedig, mint a „könyörgő mindenhatóság”,Isten elé tárja imámat, megtoldva a saját tekintélyével, szeretetével. Ha az Atyakérésemet egyéb fontos szempontokkal együtt üdvösnek látja, a kért kegyelmet az Ő kezébe teszi és közvetítésre hatalmat ad. Ő a minden kegyelem közvetítője. Azt is, örömmel tapasztaltam kisgyerekként is, hogy nekem, szemmel, füllel érzékelő embernek megadta az Úr azt a nagy ajándékot, hogy szülőfalum templomában és a kis kegykápolnánkban Szűzanyánk életének egy-egy fontos mozzanatát szoborban, képben láthatom, mintegy jelenvalónak érzékelhetem Őt. Amikor pedig ott állandóan zengett a népem ajkán és az enyémen is a rózsafüzér meg a szebbnél szebb máriás ének, kicsit a mennyben érezhettem magamat. Azóta, hogy merész kollégám kérését megválaszolta az Úr, örömmel ígérem, hogy papi szívvel, szóval igyekszem előmozdítani, hogy minden ember az Ő tükörképe legyen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése