Szemléletváltásra van szükség a katolikus könyvkiadásban: tudatos egyházi látásmóddal odafigyelni az olvasók igényeire
Június 26-től 29-ig tartják Rómában a Katolikus Kiadók nemzetközi
találkozóját. Giulio Cesareo minorita, a Vatikáni Könyvkiadó igazgatója szerint
egy globális együttműködési hálózatot kell létrehozni a katolikus kiadóknak.
Ha a Facebook egy ország volna, akkor népesebb lenne Indiánál
A
digitális világ kihívásairól fognak tanácskozni szerdától Rómában a világ
minden tájáról érkező katolikus kiadók a szentszéki Kommunikációs Dikasztérium
és az Olasz Püspöki Konferencia tömegkommunikációs hivatala együttműködésében
szervezett tanulmányi napok keretében. Ha a Facebook egy ország volna, akkor
népesebb lenne Indiánál – erősíti meg Fra’ Cesareo, aláhúzva a találkozó
jelentőségét. Számolni kell a mai világ működési mechanizmusaival, hogy
igehirdető küldetésünket a kor szelleméhez igazítsuk.
A
Vatikáni Könyvkiadó vezetője szerint újra kell gondolni a katolikus
könyvkiadást, hálózatban együttműködve. Az evangéliumi szolgálatot, amelyre a
könyveinken keresztül hivatottak vagyunk, nem úgy kell végezni, hogy futunk a
vészhelyzetek, vagy az aktuális divatok, trendek után. Jobban át kell látnunk
ezeket a folyamatokat, hogy azok főszereplőivé válhassunk. Ez, az emberiségnek
szóló szolgálat nagyot változott az elmúlt évtizedekhez képest, bár a hit és az
Úrral való találkozás igénye ugyanaz maradt. A közösségi háló folyamatos
terjeszkedése a szemünk előtt zajlik, mint ahogy a hagyományos médiumok közötti
határok elmosódása is. És noha mindez válságba sodorta a hagyományos gyártási
és fogyasztási modelleket, félelem nélkül be kell laknunk a mai digitális
teret, hogy keressük a másikkal való kapcsolatot.
Ne féljünk első helyre tenni a célcsoport igényeit
Mi
jellemzi a jó katolikus kiadót? Giulio Cesareo minorita első helyre sorolja a
tudatos egyházi látásmódot. Tudnunk kell olvasni az idők jeleit, nem feledve
azt, hogy Isten szól hozzánk a történéseken keresztül; a tények mögött tehát
meg kell hallanunk a dallamot, amit az Úr játszik nekünk. A keresztény üzenet
kapcsolatteremtésre hív. Kapcsolatra Istennel, Krisztussal és a testvérekkel.
Ez pedig személyre szabott, egyedi kommunikációt jelent. Abból kell
kiindulnunk, hogy számunkra a célcsoport figyelmének felkeltése elsődleges. Nem
szabad félni attól, hogy „vevőbarátok” legyünk, ugyanis ezzel a hozzáállással
tud a katolikus kiadó is megfelelőbben válaszolni az emberek igényeire – mondta
még Giulio Cesareo minorita, a Vatikáni Könyvkiadó vezetője a Katolikus Kiadók
nemzetközi találkozójával kapcsolatban.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése